• טל' 077-54-30-040
    נייד: 052-587-3344

  • טל' 077-54-30-040
    נייד: 052-587-3344



  • ביטול מזונות ילדים

    ביטול מזונות ילדים 

    האם ניתן לבטל מזונות ילדים ?

    מזונות הילדים הינם תשלומים אותם צריך לבצע אביהם של הילדים באם נקבע (כפי שקורה בד"כ) שהאם תהא ההורה המשמורן לאחר הגירושין.
    אך האם יש אפשרות לבטל מזונות ילדים?
    ואם כן – באילו מקרים?

    בכל הליך משפטי שבו לבני הזוג יש ילדים, אחד הדברים שצריך להחליט בעניינם הוא משמורת לגבי הילדים. גם היום, למרות ניסיונות לצמצם פערים בין גברים לנשים, אלו עדיין הנשים שיש להם יתרון בעניין המשמורת. מכאן, שעל אביהם של הילדים מוטלת חובת תשלום מזונות ילדים עבור כל אחד מהילדים, עד שמלאו להם 18 שנה או לפי תנאי אחר שנקבע קודם לכן (למשל, עד תום השירות הצבאי).

    כלל ברזל הוא, שמזונות הילדים שההורה משלם אינם חקוקים בסלע. גם לאחר שנקבע פסק דין בעניין מזונות ילדים עדיין יש אפשרות לשנות את גובה התשלום החודשי או לבטלו באופן מוחלט.

    ניתן לראות ביטול מזונות ילדים בשני מקרים עיקריים: המקרה האחד הוא זה שבו מתרחש שינוי מהותי בתנאי היסוד שלפיהם נקבע גובה המזונות למשל, כאשר האם משתכרת יותר מבעבר או לחילופין אם האב נקלע לבעיות השתכרות שלא היו לו בעבר.

    ביטול מזונות 
    מקרה נוסף שבו ניתן לצמצם או לבטל לגמרי את תשלום מזונות ילדים הוא כאשר מדובר בילד סרבן, שמוגדר כילד שאינו מעוניין לקיים קשר עם האב. אם נמצא שחוסר הרצון לקיום הקשר אינו באשמת האב, יוכל נאב לעתור ולבקש ביטול של תשלום המזונות.
     



    נגישות
    menu