• טל' 077-54-30-040
    נייד: 052-587-3344

  • טל' 077-54-30-040
    נייד: 052-587-3344



  • עו"ד לענייני משפחה - עורך דין ליאור לב


    דיני משפחה נחשבים מהנושאים הרגישים ביותר בתחום המשפט (לעיתים מדובר בדיני נפשות). בתי המשפט בישראל ובעולם בדינים אלו כאשר מדובר בהליך גירושין בין שני בני זוג, אך לא רק – גם כאשר קיימת מחלוקות בין בני הזוג בינם לבין עצמם ו/או עם ילדיהם .
    כאשר לדוגמא קיימת אלימות במשפחה או הסכמים שונים בין בני הזוג, לעיתים עוד בטרם מיסוד הקשר לרבות 
    קביעת אפוטרופוסיות, הסכמי ממון, צוואות וירושות ועוד. נכון להיום קיימות שתי ערכאות מקבילות בסמכותן קרי:
    בית המשפט לענייני משפחה במחוזות השונים ובתי הדין הרבניים.
    על ההבדלים בסמכותה של כל ערכאה אפרט במאמר ייעודי שמיועד לכך תחת הקטגוריה דיני משפחה.   

    דיני משפחה ומורכבותם
    דיני משפחה נחלקים לנושאים רבים ומגוונים – החל מהסדרי ראייה ובמשמורת הילדים וכלה בחלוקת רכוש והסכמי גירושין.
    בנוסף הם עוסקים גם בירושות ובדת. בישראל, נבדלים דיני המשפחה לתחומי משפט אחרים הן בהיבט הערכאות המשפטיות ובן במקורות הדין המשפטי ועוד. מכיוון שהמשפחה ובייחוד פירוקה הוא נושא משמעותי ומהותי, חשוב לזכור שיש להיעזר בשני אופציות – גישור או עורך דין שייצג אותנו אל מול המערכת המשפטית וימצה את הזכויות
    הקיימות עד תום. שכן, לפעמים יש סטיות מן החוק המקובל שחשוב ביותר לדעת אותם, כמו למשל שבית המשפט מותיר חלוקת רכוש לא שוויונית במקרים מסוימים.

    כאשר מדובר בהסדרי גירושין, מחובתו של האב לשלם מזונות ילדים עד הגעתם לגיל 18. על פי החוק בישראל כל אב אשר אינו משלם דמי מזונות ילדים מבצע עבירה פלילית, כמו כל עבירה פלילית דינה יכול להיות להתבטא בתור הפעלה של הוצאה לפועל ועיקולים או צו עיכוב מעצר יציאה מהארץ ולעתים מאסר.
    מחובתו של האב לשלם דמי מזונות גם עם מצבו מוגדר כמובטל, בפשיטת רגל או נכה. נושא זה הינו מורכב ולכן חשוב ומומלץ לשכור או להיעזר בשירותי עורך דין המומחה בתחום.
     
    עורך דין לענייני משפחה
    כאשר מדברים על מערכת המשפט ניתן לראות שיש חלוקה לתחומים שונים שבהם עורך דין יוכל לתת לכם שירות, ואין ספק שתחום דיני המשפחה הוא הרגיש ביותר. בדרך כלל פונים אל עורך דין לענייני משפחה כאשר רוצים להתגרש, אך חשוב ביותר להבין שזו לא הסיבה היחידה. יש מקרים שבהם כדאי להיוועץ בעורך דין כזה כאשר יש אלימות במשפחה או כאשר יש סוגיות שונות של אפוטרופסות, והדבר הראשון שיעשה למעננו עורך הדין הוא להבהיר לנו מהן הזכויות שלנו ומה אומר החוק במקרים כמו שלנו.

     

    מורכבותם של ענייני המשפחה
    זה נכון שיש מקרים שבהם כל הנושא של דיני משפחה אינו מורכב, כי בסך הכול מדברים על זוג שרוצה להיפרד. עם זאת, כאשר נכנסים לעניין גם ילדים, מזונות ואפילו ירושות, מדברים כבר על סיבוך הרבה יותר גדול שאתו צריך להתמודד.

    חשוב לדעת שקיימות שתי אפשרויות עיקריות בפני מי שרוצה לפרק את התא המשפחתי, כאשר האופציה הראשונה היא גישור ואילו האפשרות השנייה היא לבחור עורך דין שייצג כל אחד מהצדדים במהלך התהליך.

    ההבדל בין השניים זו לא רק העלות אלא גם אורך התהליך וההסתברות לסיים אותו כמה שיותר מהר.

    בחירת עורך דין משפחה מקצועי

    בין אם בסופו של דבר החלטתם להיפרד בדרך הגישור ובין אם אתם פונים להליך מורכב יותר, מה שבטוח זה שאתם צריכים עורך דין מקצועי לענייני משפחה שיוכל ללוות אתכם.
     

    זה הופך להיות מהותי יותר כאשר יש גם חובות, הוצאה לפועל ועיקולים, ולכן טוב תעשו אם תבחרו עורך דין מומחה שיוכל ללוות אתכם בכל התהליך הזה. רק עו"ד עם ניסיון של שנים וותק בתחום יוכל לגרום לכך שתסיימו כבר שיותר את התהליך הזה ולכך שכל אחד מכם יוכל לעבור לשלב הבא בחיים שלו.
     
    עו"ד לב הינו עורך דין בעל ניסיון ומוניטין רב בתחום דיני המשפחה  ויעניק לכם טיפול מקצועי ויסודי הכולל ליווי, ייעוץ ותמיכה משפטיים ואישיים לאורך כל ההליך המורכב.

    מידע משפטי
    בתפריט עשיר זה שלפניכם השתדלתי לאסוף ולרכז את מיטב פסקי דין והחוקים השונים והרלוונטים בקטגוריות שונות לרבות חוקים פסקי דין העוסקים בדיני המשפחה. בתפריט ישנן מספר רב של תתי קטגוריות עקב ריבוי המידע, לנוחיות החיפוש והתמצאות ממוקדת ומהירה ככל הניתן.

    לכל שאלה, תהייה, סיוע וייעוץ ראשוני, אנשי משרדנו ישמחו לעמוד לשירותכם בכל עת.
     

    נגישות
    menu