• טל' 077-54-30-040
    נייד: 052-587-3344

  • טל' 077-54-30-040
    נייד: 052-587-3344



  • מזונות


    מזונות ילדים
    על פי דין, כל אב חייב בתשלום מזונות לילדיו עד גיל 18. תביעת תשלום המזונות יכול ותוגש על ידי האם או על ידי הילדים עצמם. בית המשפט בוחן את גובה דמי המזונות שיש לפסוק כאשר ישנם שיקולים רבים לקביעה זו ועל השופט לבחון היטב מה הם צרכי הילדים, מה היא רמת  החיים אליה הורגלו, מהו פוטנציאל  הכנסתו של האב, מהו ערך הרכוש אשר בבעלותו, האם ישנם  צרכים מיוחדים ועוד.

    בפסיקה האזרחית נקבע סכום  מינימלי לכל ילד העומד  על כ-1,200 שקלים בחודש. יחד עם זאת, גובה דמי המזונות הינו פרטני ובית המשפט בודק כל  מקרה לגופו. חשוב לציין, כי לא קיים כל קשר בין רמת הכנסתו של האב לבין הצרכים הבסיסיים של הילדים. גם כאשר נמצא האב בחובות וננקטים כנגדו הליכי הוצאה לפועל ואף אם הוא נתון בהליך של פשיטת רגל, עדיין יהא האב חייב לשלם את מזונות לילדיו.

    כך למשל:

    אברך שטען שאין לו הכנסות חוייב בתשלום מזונות מכובדים לילדיו.

    אדם שטען שיש להפחית את מזונותיו לאחר שצבר חוב מזונות נדחה על הסף על ידי בית המשפט.

    ניסיון של אב להפחית את המזונות ב-"שיטת מצליח", בפעם השנייה, נדחה, כיוון שמשרדנו הוכיח שמצבו דווקא השתפר!

    מנגד – אין לקזז מדמי המזונות חוב פרטי של האישה כלפי הגרוש שלה.

    בנוסף, בהחלט קיימים מקרים שבהם מזונות מופחתים ואף מבוטלים כליל בשל ניכור הורי – וראו נא מאמרנו הנרחב בהקשר הזה על שלילת מזונות מילד מורד.

    בית המשפט קובע את גובה המזונות לפי 3 אלמנטים:

    בשלב ראשון ייקבעו גובה הצרכים ההכרחיים (מזון, ביגוד וכו').
    בשלב שני יקבעו צרכים שאינם הכרחיים (חופשה, בילויים, חוגים ועוד).
    בשלב הבא ייקבע סכום המזונות בהתאם לגובה הכנסתו של האב ויכולתו הכלכלית אל מול גובה הכנסתה של האם ויכולתה הכלכלית.

    חשיבות עורך דין בהליך מזונות הילדים
    גברים רבים אינם מודעים לזכויותיהם השונות בתחום, ונוהגים לוותר ולהתחייב לשלם את כל מה שמבקשים מהם. ניתן לקבל ייעוץ משפטי בכל מה שקשור לדיני המזונות באמצעות עורך דין מנוסה בתחום שיכול לייעץ לכם ולמנוע מכם לשלם תשלומים גבוהים מידי. חשוב שכל בעל שמתגרש יידע שגם לו יש זכויות – הן לגבי זמני השהות עם ילדיו והן לגבי התשלומים שעליו לשלם. הילדים הם החיים שלכם וטבעי שאתם רוצים לתת להם את כל מה שאתם יכולים, אך חשוב שסכומם של דמי המזונות יהלום את יכולותיכם הכלכליות וזכרו – במקרה בו האישה מתחתנת שוב לאחר הגירושים, הזכויות שלכם ישתנו.

    המזונות לילדים לא שולמו  – מה עושים?
    במקרים בהם האב אינו משלם את דמי המזונות, ניתן – ואפילו נדרש – לנקוט כנגדו בהליכי הוצאה לפועל ואף עיקולי רכוש אם צריך. ניתן גם לבקש להוציא כנגד האב צו עיכוב יציאה מהארץ ואפילו להביאו למאסר. במקרים אלו האישה יכולה לפנות למוסד הביטוח הלאומי או להוצאה לפועל. תפקידו של המוסד לביטוח הלאומי במקרים כאלו הינו לשלם לאם מזונות ילדים על פי תחשיב של השוואת הסכום אשר נקבע בבית המשפט ואותו הסכום אשר לו זכאים הילדים לפי תקנות המוסד לביטוח לאומי. התשלום של ביטוח לאומי מתבצע אך ורק בתנאי שמשכורתה של האם אינה עולה על סכום המשכורת שנקבע ע"י המוסד לביטוח לאומי כתנאי לקבלת דמי המזונות. לחלופין, האם רשאית לפנות ישירות ללשכת ההוצאה לפועל ולנקוט כנגד האב סרבן המזונות בהליכי עיקול של המשכורות, חשבונות בנק, דירות ועוד.

    לקריאה מורחבת של פסקי דין שונים במזונות ילדים לחצו כאן

    עו"ד לב הינו עורך דין בעל ניסיון ומוניטין רב בתחום מזונות ילדים ויסייע לכם עם טיפול מקצועי ויסודי בנושא.
     


    נגישות
    menu