• טל' 077-54-30-040
    נייד: 052-587-3344

  • טל' 077-54-30-040
    נייד: 052-587-3344



  • פשיטת רגל – ההליך הראשוני

    פשיטת רגל הינו הליך של חדלות פירעון של יחידים במסגרתו ינתן צו לכינוס נכסיהם והם יוכרזו כפושטי רגל. הליך חדלות פירעון של חברה מתנהל בתיקי פירוק חברות ותאגידים. במסגרת הליכי פשיטת רגל מגיש החייב בקשה למתן צו כינוס על נכסיו והכרזתו כפושט רגל, ומגיש דוחות חודשיים לגבי הוצאותיו והכנסותיו.

    במסגרת צו הכינוס ניתן כדבר שבשיגרה צו עיכוב הליכים כללי אשר מונעים המשך הליכים דורסניים כנגד החייב לרבות הליכי הוצל"פ.

    לאחר פתיחת הליכי פש"ר מקבל בית המשפט החלטה בדבר כינוס נכסיו של החייב ( צו כינוס). כן ניתן ביחס לחייב צו תשלומים חודשי קבוע – בד"כ לפי עמדת הכנ"ר. עם מתן צו הכינוס יתמנה לחייב מנהל מיוחד כממונה על נכסיו והוא גם יבדוק את בקשתו של החייב להכריז עליו פושט רגל, את הצהרותיו, חובותיו, הכנסותיו ואת כנות בקשתו.
    כמו כן בודק המנהל המיוחד את תביעות החוב של הנושים והוא גם זה שקובע מה הוא החוב המאושר אשר הנושה זכאי לגבות מהחייב. סכום זה יכלל במצבת החובות הכללית של החייב וזאת בטרם הצעת מתווה למתן הפטר לחייב .
    לאחר מכן, ובהתאם לסעיף 61 לפקודת פשיטת הרגל (נוסח חדש) התש"מ-1980, החייב רשאי לבקש מבית המשפט הפטר (פטור) מחובותיו ובית המשפט רשאי, לאחר דיון והחלטה ושמיעת נושי החייב, הכונס הרשמי ועמדת המנהל המיוחד, לפטור את החייב מחובותיו.

    לטופס בקשה למתן צו כינוס והכרזה כפושט רגל לחץ כאן

    חשוב לומר שאין לראות בכתוב לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או אחר ו/או חוות דעת ו/או מצג, אלא מתן מידע כללי וחוות דעת אישית. כל פעולה שתתבצע על סמך המידע האמור היא על אחריות הפועל בלבד. תמיד מומלץ לפנות לעו"ד פשיטת רגל על מנת לקבל ייעוץ אישי המתאים למקרה שלך.
     


    נגישות
    menu