• טל' 077-54-30-040
    נייד: 052-587-3344

  • טל' 077-54-30-040
    נייד: 052-587-3344



  • בני-זוג-שחייבים-עשרות-מיליוני-שקלים-יקבלו-פטור-מתשלום-החובות

    מאת: עו"ד ליאור לב | תאריך פרסום: 18/10/2015 16:20:00 פורסם ב PsakDin

    זוג פנה לבית המשפט וביקש לקבל פטור מחובות של כ-31 מיליון שקל כדי שיוכל לפתוח "דף חדש". למורת רוחם של הנושים, בית המשפט השתכנע שלזוג אין עוד נכסים וקבע שאין עוד תועלת בהמשך הליכי פשיטת הרגל.

    בין השנים 1995-1996 עסק הבעל ביזמות בנייה. עקב פרויקט כושל שלו, נקלעו החייב ואשתו למסכת של תביעות משפטיות רבות כנגדם. במהלך הליכי פשיטת הרגל של הזוג אושרו כנגד האישה, העובדת כמורה, תביעות חוב בסך כארבעה מיליון ש"ח. כנגד בעלה, העובד עם בני משפחתו בבית הספר לנהיגה "אור ירוק", אושרו תביעות חוב בסך כ-27 מיליון שקל.

    במסגרת צווי כינוס, הוטלו על בני הזוג תשלומים חודשיים בסך 3,000 שקל, שמאוחר יותר הועלו ל-4,000 שקל. אלא שהשניים התקשו לעמוד בתשלומים וצברו יחדיו חובות פיגורים של כ-100 אלף שקל.

    הסתבכתם בחובות?
    פנו ל-עו"ד פשיטות רגל

    במקביל, ביקש הנאמן בתיק מבית המשפט להצהיר כי לחייב ואשתו יש נכסים נוספים שאפשר להכניס לקופות הכינוס: החברה "אור ירוק", שלטענת הנאמן החייב אינו סתם עובד בה אלא בעליה, ודירה בירושלים ששייכת לו ולאשתו ביחד.

    אלא שההליכים בבקשות שהגיש הנאמן עוכבו בעקבות הסדר שהציעו החייבים לפיו, בתמורה להפטר מחובותיהם, הם ישלמו לקופות הכינוס 550 אלף שקל, סכום שלטענתם משקף את פדיון חלקם בחברה ובדירה. על פי הצעתם, הסכום יתחלק בין שני התיקים שלהם בהתאם לחלקם היחסי בחוב הכולל, כך ש-480 אלף שקל יועברו לקופת הכינוס של החייב ו-70,000 שקל יועברו לקופת החייבת.

    באפריל 2015 התכנסו הנושים לאסיפה, שבסופה דחו פה אחד את הצעת החייבים. לאחר שנדחתה הצעתם, הגישו החייבים, הפעם בתמיכת הנאמן, הצעה שלפיה יחלקו את הכספים באופן שווה בין שתי הקופות.

    ואולם, הנושים התנגדו גם להצעה זו בטענה שחלק מהחובות נוצרו בחוסר תום לב וכבר נקבע בעבר שהחייבים ניצלו לרעה את הליכי פשיטת הרגל והתחמקו מהעברת כספי התשלומים.

    החייבים הודו בכך שלא עמדו בתשלומים לפי צו בית משפט, אך טענו כי הסיבה לכך היא הידרדרות במצבם הבריאותי, שככל הנראה מקורה בהשלכות הקריסה הכלכלית על חייהם. הם גם ביקשו להתייחס לעובדה שחלק מהחובות כבר בני מעל 20 שנה.

    משתפים פעולה
    כבוד השופטת עירית כהן הבהירה כי מטרת הליך פשיטת הרגל הינה להביא מצד אחד לחלוקת נכסי החייבים בדרך יעילה בין הנושים, ומצד שני – להניח לחייב תם לב שאינו יכול לשלם לפתוח דף חדש על ידי קבלת הפטר.

    השופטת קיבלה את דברי הנאמן, שמסר כי נכסי החייבים הניתנים למימוש בהליך פשיטת הרגל מומשו או נפדו בסכום סביר, וכי החייבים משתפים פעולה באופן מלא.

    לדברי השופטת, בהתחשב בזמן הארוך בו נמשכים ההליכים כנגד החייבים ובעובדה שזכויותיהם בחברה ובדירה עוד לא הוכחו, אין תועלת ממשית להמשיך בהליכי פשיטת הרגל נגדם, בפרט כשהנושים לא הראו שיש לחייבים נכסים או מקורות הכנסה נוספים שאפשר להיפרע מהם.

    מכאן, הגיעה השופטת למסקנה שיש לקבל את בקשת החייבים לפטור אותם מחובותיהם, אך התנתה זאת בהשלמת חובות הפיגורים ובהפקדה של 200 אלף שקל לקופת החייבת ו-350 אלף שקל לקופת החייב תוך 60 יום.

    ב"כ החייבים: עו"ד משה חן
    ב"כ המשיבים: לא צוינו בפסק הדין
    * עו"ד ליאור לב הינו עו"ד פשיטות רגל

    ** הכותב לא ייצג בתיק

    *** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
     


    נגישות
    menu