• טל' 077-54-30-040
    נייד: 052-587-3344

  • טל' 077-54-30-040
    נייד: 052-587-3344



  • חדלות פירעון הגנה-על-בית-מגורים-ופינוי-בפשיטת-רגל

    מה קורה לבית המגורים של חייב בעת הליך של חדלות פירעון פשיטת רגל? האם יש לו הגנה כלשהי מפני פינוי?

    לפניכם מידע ראשוני בנושא הגנה על בית מגורים ופינוי במסגרת הליכי פשיטת רגל של החייב.

    כאשר חייב אינו יכול לעמוד בגובה החובות שלו, דרך טובה להתמודד עם הבעיה הכלכלית הזו היא לנקוט בהליך של פשיטת רגל שמעניק לחייב אפשרות לסיים את החובות שלו תוך פרק זמן מסוים. אם הבקשה מתקבלת, מתקבל צו כינוס, שלפיו הנכסים של החייב מרוכזים אצל כונס הנכסים הרשמי ולאחר מכן אצל נאמן אחר שבית המשפט ממנה, והוא מוכר את הנכסים של החייב. כל הכסף שמתקבל בעקבות מכירת הנכסים מועבר לקופת פשיטת הרגל ואיתו למעשה פורעים את החוב אל מול הנושה.

    מה קורה אם הנכס היחיד של החייב הוא בית המגורים שלו? האם יש אפשרות של הגנה על בית מגורים ופינוי בפשיטת רגל או שמא החייב נאלץ לפנות את ביתו ולהיפרד ממנו לעד? אכן, ייתכן והנושים יבקשו לפרוע את החוב של החייב באמצעות מכירת בית המגורים שלו, אך החוק מנסה למצוא איזון בין אינטרס הנושים לבין אינטרס ההגנה הבסיסית, הפיזית וההישרדותית של החייב.

    לפי חוק, חייב שהוא הבעלים של בית המגורים שבו הוא מתגורר ושזכותו בבית המגורים הופקעה מסיבות של הליך פשיטת הרגל, יהיה במעמד של דייר מוגן. גם לאחר שנפטר,
    ההגנה נשמרת ומועברת לקרוביו אם הם גרו בבית מגורים זה יחד עם החייב 6 חודשים לכל הפחות.

    הנאמן יכול למכור את בית המגורים של החייב, אך הרוכש את הבית אינו יכול לפנות את החייב כיוון שהוא מוגן לפי חוק.
     
    חשוב לומר שאין לראות בכתוב לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או אחר ו/או חוות דעת ו/או מצג, אלא מתן מידע כללי וחוות דעת אישית.כל פעולה שתתבצע על סמך המידע האמור היא על אחריות הפועל בלבד. תמיד מומלץ לפנות לעו"ד דין פשיטת רגל על מנת לקבל ייעוץ אישי המתאים למקרה שלך.
     



    נגישות
    menu