• טל' 077-54-30-040
    נייד: 052-587-3344

  • טל' 077-54-30-040
    נייד: 052-587-3344



  • נתוני סטטיסטיקות גירושין בישראל


    נתוני סטטיסטיקות גירושין בישראל
    ממחקר שביצעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2005 התברר שכיום, נתוני סטטיסטיקות גירושין בישראל מושפעים ממידת ה"רווחיות" של הגירושין, או במילים אחרות, כמה קטן יהיה הנזק הכלכלי לכל אחד מהצדדים.

    תרבות החברה המודרנית שישראל אימצה מאופיינת בין השאר בכוח עבודה גדול יותר בקרב נשים. כוח עבודה זה החל לגדול בשנות ה- 20, ובפרט בעתות מלחמה בהן הנשים היוו כוח עבודה מרכזי בזמן שהגברים יצאו למלחמה.

    גם היום נראה שיותר נשים בוחרות לעבוד גם כשיש להן ילדים. ראשית, העבודה מאפשרת להן לקחת פסק זמן ולעשות משהו שהוא בעיקרו לעצמן (אך כמובן שעצם הפרנסה שלהן מסייעת כלכלית לילדים). סיבה נוספת היא יוקר המחייה שמאלץ את שני בני הזוג להצטרף למעגל כוח העבודה.

    גירושין בישראל – אז והיום
    בהתאם למחקר שביצעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנים האחרונות, נתוני סטטיסטיקות גירושין בישראל מושפעים לפי תוצר הלוואי הכלכלי שייווצר בעקבות הגירושין. אם נראה שהנזק יהיה מזערי עבור כל אחד מבני הזוג, הגירושין יהיו רצויים יותר בקרב שני בני הזוג, במידה ואין הם מעוניינים או מסוגלים עוד לשמר את היחסים הרומנטיים ביניהם.

    סטטיסטיקות גירושין בישראל
    כיום מספר הנשים שיוצאות לעבוד גם כשיש להן ולבני זוגן ילדים הוא גדול יותר, ולכן לא מפתיע שאחוז המתגרשים גדול יותר מבעבר, שהרי כעת יש לנשים רבות אפשרות ויכולת ליצור לעצמן פרנסה. כך נוצר מצב שבו הנטל על הבעל (בתשלום דמי מזונות) הוא קטן יותר.

    כשהנטל הכלכלי פוחת, הן במקרה של האישה והן במקרה של הגבר (כי האישה עובדת ומרוויחה כסף), שניהם יהיו בעלי מוכנות גבוהה יותר להתגרש.
     


    נגישות
    menu